2013. március 24.

A ködlámpa szelleme

Szia minden kedves Olvasónak! Valóban, bólogassatok csak, igen, tudom rég nem írtunk. Na de majd most! Majd most beindul itt az élet :) Süt a nap, egyre hosszabbra nyúlik a világos esténként, rügyeznek a fák... és amint kilépek a házból, rájövök, hogy fúj a szél is, és még igencsak hideg van. Pedig bentről milyen tavaszias időnek tűnt... Node, azért csak'ne legyen hiábavaló ez a hétvége sem; kaptam magam - meg a meleg játszósruhát - és jobban szemügyre vettem a nemrég Vaterán szermányolt szerzeményemet.
Igen, tudom Vateráról leszedett kép, remélem nem haragszik meg érte, kedves Eladó, hogy az Ön által készített képet rakom fel..
...Csak sajnos elfelejtettem lefényképezni, mielőtt szétszedtem...
De kétségkívül megérte, nagyon jó vétel volt :) Köszönöm!
A tervem az volt vele, hogy lecsiszolom, lefestem, felrakom, örülök neki. Na, ezt mondjuk így nem egy nap alatt, főleg hogy dél körül jutottam el odáig, hogy kimenjek a garázsba. Szétszedtem, és csak pislogtam, mint a miskolci béka. Hát az fantasztikus volt, amit én ott láttam, gyönyörűen, szakszerűen meg volt csinálva minden. A vezetékektől kezdve.. minden. Mutatom...
Igazi szakszerű munka
Ezt hívják gányolásnak :)
A testvezeték egyik vége. A másik vége is hasonlóképpen...
No jó, miután kellőképpen megmosolyogtam az előző tulaj művét, hát lássuk akkor a lámpa többi részét, ami most speciel engem érdekel. A vezeték és a saruk még várhatnak, majd a végén meglesz :) A burkolat azért nem volt annyira rossz állapotban, de azért volt lepattogzás és karc bőven rajta, meg amúgy sem igazán tetszett az a szürke szín. Nekiálltam hát, nyomtam lefelé keményen 240-es papírral. Viszonylag hamar le is jött a nagy felületekről, a kicsi résekkel még szenvednem kell. De mindent szépen lassan, türelmesen. Mutatok közben pár képet:
A karima rozsdásabbik része
Csiszoltam-csiszoltam egész délután... :)
Utána / előtte
A mai nap termése
Amennyi a mai napra jutott, tehát annyi, hogy a lámpák burkolatának a nagyrészét sikerült lesuvickolnom, szépen fémtisztára. Na majd legközelebb folytatom, van még híja bőven.
Mindenesetre, hiába dörzsöltem fél napig a lámpákat, a szellem csak nem jött elő...

6 megjegyzés:

  1. Szia. Decemberben én is beszereztem egy pár ködlámpát. Az elado szerint, 40 év körüli, fekete a ház....Azt szeretném megkérdezni: hogy szedted szét,honnan közelitsem meg?---nem szeretném szét... barbárkodni. Valamint azt hogy hova rakod,vagy fogatod majd fel? Vki azt mondta hogy ki van képezve hely... vki meg hogy a lökháritora furja fel.....Én még nem nyultam sem hozzá,sem a trabihoz( ponyva alatt alszik).Köszi Transformers

    VálaszTörlés
  2. Szia! Nem tudom, ugyanaz a típus-e, én is először kerestem a csavarokat, hogy szétszedjem, de nem volt kívülről. Rájöttem, hogy a lámpa azon végén, ahol a vezeték kijön, /ott van egy lyuk is, szerintem vízlefolyó, a lámpa legmélyebb részén volt../ Szóval a lyuk mellett az illesztésbe óvatosan bele egy nagyobb tompa csavarhúzó, és egy óvatos feszítésre szét is ugrott. Egy lemez tartotta a helyén a hátulját. Sok sikert hozzá! :)
    Én egyébkent nem fogok furkálni, van egy-egy lyuk a hűtőrács alatt, mindkét oldalt. Nálam jelenleg van mindkettőben egy-egy fehér dugó, gyárilag. Szerintem pontosan a ködlámpa felfogatására szolgálnak. Legalábbis sok helyen láttam már, hogy oda van felrakva, a lemez hátuljához éppen hozzá is lehet férni. Majd megkérdem, hogy valóban így van-e, de erős a gyanúm hogy igen.
    Erről is szívesen vennénk majd egy beszámolót a Facebook oldalunkra, ha lesz rá időd. Még jobban örülnénk neki, ha fotókkal is illusztrálnád a tapasztaltakat! ;)

    VálaszTörlés
  3. Szia. Majd megprobálom......de nem holnap . Ez az idö a vasat is megeszi.....Transformers

    VálaszTörlés
  4. Köszi az okosságot.

    VálaszTörlés
  5. Szia. Mi a helyzet a ködlámpa projectel ? Transformers

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Most nem csináltam, de az is folyamatban van. Jelenleg szétszedve hever az asztalomon. Nincs olyan, hogynem csinálok semmit, ez is sorra fog kerülni :) De egyszerre több dolog is van most. :)

      Törlés

Köszönjük hozzászólásod.